Szersze pola startowe i precyzyjniejsze przepisy po zamieszaniu z karą Alonso w Dżudzie

Fot. Red Bull Content Pool/Getty Images
Zgodnie z zapowiedzią FIA wprowadziła nowe wytyczne, które mają pomóc kierowcom podczas ustawieniu się na starcie do Grand Prix. Międzynarodowa Federacja Samochodowa doprecyzowała również przepis mówiący o tym, jakie zadania można wykonywać przy samochodzie podczas odbywania kary, a co jest zabronione.

Podczas dwóch pierwszych Grand Prix w Bahrajnie i Arabii Saudyjskiej problemy ze zmieszczeniem się w białych liniach miał Esteban Ocon i Fernando Alonso, za co otrzymali kary, a Max Verstappen mówił po wyścigu w Dżudzie, że: „nie widział, jak ustawił się na swoim polu startowym”. Nowe wytyczne wydane przez FIA mówią o poszerzeniu pól startowych o 20 cm, aby samochody mogły łatwiej zmieścić się w wyznaczonym obszarze do wykonania startu.

FIA po przeprowadzeniu dogłębnej analizy i wyciągnięciu wniosków postanowiła zmienić rozstaw białych linii, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom kierowców, a ponadto: „Linia środkowa zostanie również przetestowana podczas piątkowych treningów w Melbourne, aby pomóc kierowcom w prawidłowym ustawieniu samochodów, a w oczekiwaniu na opinie i dyskusję na odprawie kierowców, będzie można zastosować inne rozwiązania w przyszłości”.

Dodatkowo została wydana Dyrektywa Sportowa w celu wyjaśnienia definicji „pracy przy samochodzie” (Artykuł 54.4.c Regulaminu Sportowego F1) oraz sposobu, w jaki przepisy będą stosowane przez FIA w kolejnych wyścigach. Od weekendu Grand Prix w Australii dotknięcie samochodu lub siedzącego w nim kierowcy podczas odbywania kary narzędziem lub czymkolwiek innym będzie traktowane, jako złamanie regulaminu. Tak jak do tej pory dozwolone pozostaje chłodzenie samochodu.