sobota, 6 marca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Wyścigowa dominacja Szymona Łukaszczyka

Wyścigowa dominacja Szymona Łukaszczyka

6 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywana w niedzielę 20.09 była jednocześnie finałowym wyścigiem sezonu 2020. Z powodu pandemii COVID – 19 kalendarz GSMP skrócił się do 3 wyścigów (6 Rund), które rozegrane zostały w Sopocie, słowackim Pezinoku i Korczynie k. Krosna. Zawody były także Rundą PAV MSR – Mistrzostw Słowacji w Wyścigach Górskich.

Ubiegłoroczny mistrz Polski Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) musiał wygrać wyścig, żeby stanąć na najwyższym podium sezonu; teoretyczne szanse na tytuł miało aż 5 kierowców . Zadanie wykonał w 100%, wygrywając oba podjazdy wyścigowe i bijąc swój własny wczorajszy rekord. Liczącą ponad 4,5 kilometra trasę pokonał z czasem 1:45,974, o prawie 1,5 sekundy szybciej, niż podczas wczorajszego, rekordowego przejazdu.

Na starcie do niedzielnych zawodów stanęło 65 kierowców. Wyścig, który ostatecznie ukończyło 52 zawodników obfitował w długie przerwy, spowodowane awariami i kolizjami. Czerwona flaga po raz pierwszy pojawiła się podczas pierwszego podjazdu treningowego, kiedy w barierę uderzył jadący Hondą Integra Piotr Staniszewski. Podczas drugiego treningu niegroźną kolizję zanotował Tomasz Fliśnik (Mitsubishi Lancer). Gorzej wyglądał wypadek Anny Gańczarek – Rał, która rozbiła swoją Hondę Civic Type R. Zawodniczkę odwieziono do kontroli do szpitala, przeszła kompleksowe badania kontrolne; potwierdzające Jej  dobry stan. Kolejność po pierwszym podjeździe wyścigowym to 1. Szymon Łukaszczyk, który ze sporym zapasem wyprzedził ,  Daniela Stawiarskiego (Mitsubishi Lancer) i Waldemara Kluzę. Wśród zawodników, którzy ukończyli ukończyli podjazd zabrakło dotychczasowego lidera klasyfikacji generalnej GSMP 2020 DUBAI’A, który na starcie miał poważną awarię silnika.

Łukaszczyk wygrał także drugi podjazd wyścigowy, i na mecie w Czarnorzekach mógł już świętować nie tylko wygraną w wyścigu, ale także w sezonie 2020.

Na drugim miejscu w tym podjeździe znalazł się Daniel Stawiarski, trzeci był Waldemar Kluza.

Klasyfikacja generalna  6 Rundy GSMP  w Kategorii I

  1. Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) 3:34,696
  2. Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer EVO IX) 3:39,774
  3. Waldemar Kluza (Skoda Fabia Kit Car S2000) 3:45,056
  4. Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC 4×4) 3:52,349
  5. Igor Drotar (Skoda Fabia R5) 3:57,675

Trasa Wyścigów Górskich Prządki, jako trzecia w Polsce  otrzymała homologację do startów samochodów Kategorii II (popularnie nazywanych bolidami). Skorzystał z tego Martin Juhas (SVK), który walczył zarówno w Mistrzostwach Słowacji jak i Mistrzostwach  Polski, wygrywając w obu klasyfikacjach.

Wyniki 6 Rundy GSMP w poszczególnych  i klasach

Kl. 1 Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) Kl. Kl. 2a Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer) Kl. 2b Michał Tochowicz (Skoda Fabia) Kl. 3a Igor Drotar (Skoda Fabia R 5), Kl. 3b Tomasz Fliśnik (Mitsubishi Lancer RVO VI), Kl. 4a Tomas Ondrej ( Mitsubishi Lancer EVO IX), Kl. 4b Piotr Ilnicki ( Honda Civic Performance), Kl. 5a Konrad Biela ( Mitsubishi Lancer EVO X), Kl. 5b Maciej Serafin ( Renault Clio), Kl. 10a Jacek Madziara ( Subaru Impreza 555), Kl. 10 b Rafał Szumiec ( Peugeot 306), Kl.10 c Arkadiusz Borczyk ( Honda Civic), Kl. 12a Tomasz Morawiec ( FSM 126p).

Organizatorzy z obchodzącego jubileusz 50 – lecia Automobilklubu Małopolskiego Krosno mają powody do zadowolenia. Mimo trudnej sytuacji udało się zorganizować międzynarodową imprezę, współpraca Polskiego Związku Motorowego ze słowacką federacją SAMS pozwoliła na realizację dwóch wspólnych wyścigów, dzięki którym na koniec sezonu będzie jednak można przyznać tytuły mistrzowskie. Pełniąca swoje obowiązki po raz pierwszy Paulina Florek zebrała ponad 200 osób, które przygotowały i zrealizowały wyścig. Zawodom towarzyszyła  kolejna edycja Pucharu Południa w Jeździe na Regularność w Wyścigach Górskich. W swoich kategoriach wygrali: Angelika Mróz ( Fiat 126p), Norbert Prajsnar (Fiat CC) i Grzegorz Krzemień (Porsche 924)

fot. Agnieszka Wołkowicz

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Cais, Vogel i Polášek w składzie Orsák Rally Sport

Orsák Rally Sport w aktualnym sezonie będzie wystawiał załogi w wielu cyklach zarówno na poziomie krajowych mistrzostw,...

Williams w nowych barwach na sezon 2021

Brytyjski zespół Williams zaprezentował w piątek swój samochód na sezon 2021 Formuły 1. Model FW43B stanowi ewolucję...

Rally Turkey 2002 ERC

Ciekawa relacja z Rajdu Turcji w 2002 roku, kiedy to był on rundą Mistrzostw Europy, a zwycięstwo...

34 wydania magazynu Rally and Race już w sprzedaży!

Marcowe wydanie magazynu Rally And Race już dostępne w salonikach prasowych. Tematem numeru jest Toyota GR Yaris....

Z czterech na dwa kółka – historia Marcina Hinza

Marcin Hinz jest człowiekiem pełnym pasji do tego co robi. Zarówno w przypadku rajdów samochodowych jak i...kolarstwa,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....