piątek, 24 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyHattrick Bogdanowicza

Hattrick Bogdanowicza

Pierwsza asfaltowa runda w sezonie 2019 znowu przypadła na Rajd Korsyki. Legendarne Tour de Corse w tym roku składało się zaledwie z 14 odcinków. Jednak oesy były na tyle długie, że kierowcy mieli do pokonania ponad 130 kilometrów krętych asfaltowych tras. Największe emocje budził 17-kilometrowy oes “Castagniccia” będący najdłuższym odcinkiem w rajdzie.

Dwóch liderów klasyfikacji generalnej od razu przystąpiło do walki. Tomasz Wach, mimo zwycięstwa na pierwszym oesie, już na następnej próbie rozbił swojego Citroena i pożegnał się z marzeniami o zwycięstwie. Jerzy Bogdanowicz (Ford Fiesta WRC) wykorzystał prezent od swojego rywala i pewnie dowiózł pierwsze miejsce do mety, wygrywając przy tym 3 rajd z rzędu. Na drugim miejscu, reprezentujący Brno Racing Team, Amerykanin – Tyler Buck (Ford Fiesta WRC), z kolei pierwsze podium w sezonie zdobył Hiszpan, Tomas Perez (Ford Fiesta WRC). Znowu świetnie zaprezentowali się kierowcy VRC 2, gdyż zwycięzca tej klasy – Juan Marzoa (Citroen DS3 R5), dowiózł 4 miejsce w generalce, a tuż za nim finiszował Adrian Klimas z Killaz Motorsport (Hyundai i20 R5). Następnymi załogami WRC, które ujrzały metę, byli dwaj kierowcy AK-Sport WRT – Mateusz Przyszlakowski (Hyundai i20 WRC) i Michał Walkowski (Toyota Yaris WRC)

O VRC 2 było pisane wyżej, ale należy zobrazować jak emocjonująco przebiegała rywalizacja w tej klasie. Juan Marzoa i Adrian Klimas stoczyli zażartą walkę o zwycięstwo, a ostatecznie szalę wygranej przechylił na swoją stronę Marzoa, który triumfował w rajdzie z przewagą zaledwie 2,6 sekundy (!). 3 miejsce dowiózł kolejny kierowca Killaza – Adrian Sadowski (Citroen DS3 R5).

Przechodzimy do samochodów przednionapędowych, a to oznacza kategorię VRC 3. Tu najlepszy okazał się Daniel Frajda (Honda Civic R3) z Killaza, zaraz za nim finiszował Janne Lahanen (Citroen DS3 R3 – MAX). Najniższy stopień podium przypadł Emilianowi Wiśniewskiemu w barwach AK-Sport WRT (Honda Civic R3)

Mimo, że często mówi się, że VRC 4 to “najsłabsze ośki”, to rywalizacja w tej kategorii z reguły jest bardziej emocjonująca niż w mocniejszych rajdówkach. Tak też było tym razem. Pasjonującą walkę o zwycięstwo stoczyli Mateusz Sznajderski z Killaz Motorsport i broniący barw AK-Sport WRT, Kuba Niemiec (obaj w Oplu Adamie R2). Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł Mateusz, wydzierając zwycięstwo rywalowi, dosłownie na ostatnich metrach ostatniego oesu. Podium uzupełnił prowadzący Peugeota 208 R2 – Matthias Demuth.

W kategorii historyków na faworyta zaczyna wyrastać Oscar Estevez (Toyota Celica ST205). Portugalczyk odniósł w Rajdzie Korsyki drugie zwycięstwo w sezonie i awansował na pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce dopisać może sobie Jan Kandler (Toyota Celica ST205), a pierwszą trójkę zamknął Henri Rampanen w BMW M3 E30.

W klasyfikacji zespołowej znowu nie do zatrzymania był Killaz Motorsport. Nadal trwa jednak zażarta walka o podium. Drugi jest w tym momencie Automobilklub Polski WRT, jednak ma tylko 9 punktów przewagi nad trzecim AK-Sport WRT. W grze cały czas pozostaje jeszcze 2BRally Team.

Po emocjonującym Rajdzie Korsyki, kierowcy będą teraz mieli chwilę przerwy, gdyż do rywalizacji w VRC wrócą dopiero w połowie maja, podczas Rajdu Wysp Kanaryjskich. Do zobaczenia na Gran Canarii!

Tymczasem zachęcamy wszystkich do obejrzenia wideo podsumowania Rajdu Korsyki!

Julek Winiarek

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Votum pamięci Agnieszki Pyry – zbiórka trwa!

Rajdowa brać kolejny raz pokazała dowód swojego braterstwa i jedności. Zbiórka będąca hołdem dla tragicznie zmarłej Agnieszki...

Maciej Cywiński powraca do SuperCars na finałową rundę

Na koniec sezonu Mistrzostw Polski Rallycross będziemy mieć  nie lada niespodziankę w klasie SuperCars. Po prawie dwóch...

Polak zaproszony do Richard Mille Young Talent Academy

Jeden z polskich kartingowców został zaproszony do udziału w czwartej edycji Richard Mille Young Talent Academy. Z...

Rekordziści północnej pętli Nürburgring. Oto najszybsze auta w 2021 roku

Nowym rekordzistą "Green Hell" jest Porsche 911 GT2 na podzespołach Manthey-Racing, które wykręciło kosmiczne 6:38.84! Ale czy...

AUTO MOTO SHOW TORUŃ 2021 AFTERMOVIE

AUTO MOTO SHOW Toruń 2021 to event, gdzie prezentowały się różne oblicza motoryzacji, ale było na nim...

NAJPOCZYTNIEJSZE