Loubet wygrywa w Katarze

13

Elfyn Evans nie jest jedynym kierowcą ze stawki Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, który wygrał w ten weekend imprezę spoza cyklu. W przeciwieństwie do kierowcy Toyoty, tegoroczny zawodnik WRC2 nie jeździł na kole podbiegunowym, lecz w dużo cieplejszym klimacie Międzynarodowego Rajdu Kataru.

Francuz nie jest jedynym europejskim kierowcą, który pojawił się na starcie Rajdowych Mistrzostw Bliskiego Wschodu. Organizatorzy postarali się w tym roku zebrać międzynarodową stawkę, aby ukrócić dominację Nasira Al-Atijji, który zdobył 22 tytuły w ciągu ostatnich 23 lat.

Loubet po raz pierwszy wystartował z nowym pilotem Lorisem Pascaudem, który zastąpił Nicolasa Gilsoula po pełnym niepowodzeń sezonie 2023 i utracie miejsca w grupie Rally1.

Francuski duet nie ułatwił sobie zadania, zbierając dwie kary czasowe za kontakt z barierą. Załoga Škody Fabii Rally2 Evo miała również problem z zawieszeniem, lecz pomimo to powstrzymała szarżę zespołowych kolegów Madsa Østberga i Patrika Bartha, którzy wygrali dziewięć z 13 odcinków specjalnych i do końcowego triumfu zabrakło im tylko 4,6 sekundy. Loubet jest zaledwie drugim kierowcą spoza regionu, który wygrał w Katarze – wcześniej zrobił to Björn Waldegård w 1986 roku.

„Możemy być bardzo zadowoleni z tego, co zrobiliśmy. Świetnie się bawiliśmy, to był wspaniały rajd i naprawdę mi się podobało. Dzięki wszystkim. Mieliśmy problem z amortyzatorem i cieszymy się, że jesteśmy na mecie. Rajd był ciężki i bardzo wymagający” – powiedział na mecie Loubet.

Škoda zajęła całe podium. Na trzeciej pozycji uplasowali się ubiegłoroczni mistrzowie Abdullah Al-Rawahi i Ata Al-Hmoud, którzy ostatniego dnia przebili się z piątej pozycji.

Po raz pierwszy od połowy lat 90. na podium domowego rajdu nie stanęła żadna katarska załoga. Al-Atijja stracił szansę na 18. zwycięstwo jeszcze przed ostatnim etapem przez 30-minutową karę czasową za przejechanie 25 kilometrów bez opony. Katarczyk wygrał trzy odcinki specjalne, lecz ostatecznie nie dojechał do mety, po tym jak złamał amortyzator na ostatniej próbie.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.