Nissan zbudował samochód na cześć zwycięzcy Rajdu Safari

Fot. Nissan

Nissan Rally Z Tribute to hołd dla Datsuna 240Z, który wygrał Rajd Safari w 1971 roku. Auto zostało zbudowane specjalnie na targi motoryzacyjne SEMA i nie trafi do sprzedaży.

Zlecenie na budowę współczesnej rajdówki Safari otrzymał warsztat Tommy Pike Customs. Zadaniem było przerobienie 400-konnego Nissana Z tak, aby nadawał się do jazdy terenowej.

W tym celu podniesiono auto o pięć centymetrów i zamontowano zawieszenie KW Safari z częściami Nismo. Auto osadzono na 17-calowych kołach Nismo Safari z terenowymi oponami Yokohama. Aby zabezpieczyć układ napędowy, zamontowano płytę ochronną oraz nowy zderzak.

Rally Z Tribute wyposażono w fotele Recaro Pole Position i poprzeczkę umożliwiającą dodanie czteropunktowych pasów bezpieczeństwa. W środku wymieniono sprzęgło, koło zamachowe i chłodnicę na elementy Nismo, zastosowano sportowy wydech, powiększony zbiornik na płyn chłodniczy, a także maskę z włókna węglowego. Auto ma oczywiście dodatkowe reflektory LED.

Choć Nissan nie planuje sprzedaży usportowionego modelu Z, nie wszystko stracone. Fani marki i Rajdu Safari będą mogli kupić… zegarek Seiko, limitowany do 240 egzemplarzy.

Datsun 240Z, na którym wzorowano Rally Z Tribute, poprowadził do zwycięstwa w 1971 roku Edgar Herrmann wraz z pilotem Hansem Schüllerem. Było to drugie z rzędu zwycięstwo Datsuna w Rajdzie Safari. Model 240Z wygrał także dwa lata później.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.