Polo GTi R5 Dariusza Polońskiego trafiło na sprzedaż

Polo
fot. Dariusz Poloński - oficjalny profil Facebook

Volkswagen Polo GTi R5 Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka trafił na sprzedaż. Ogłoszenie maszyny należącej do stajni Rallytechnology znaleźliśmy w jednym z branżowych serwisów ogłoszeniowych. Są tutaj chętni na rajdówkę z Hanoweru?

Karoseria oraz silnik Polo obsługiwanego oczywiście przez stajnię Rallytechnology pokonały około 1730 kilometrów. Motor został przebudowany do najnowszej, dostępnej specyfikacji, z uwzględnieniem nowych tłoków. Przebieg skrzyni, sprzęgła i tylnego dyferencjału jest o wiele mniejszy, i wynosi tylko 423 kilometry. Maszyna została odpowiednio „odświeżona”, przed sprzedażą wykonany zostanie również podstawowy serwis. Nabywca może odebrać samochód w dowolnej specyfikacji, dostępny jest także pakiet’ zapasowych podzespołów.

Warto nadmienić, iż z konstrukcji o numerach rejestracyjnych SR7371R korzystał także… Chris Ingram! Brytyjczyk wynajął Volkswagena zespołu Rallytechnology na zeszłoroczną „Barumkę”. Do historii przejdzie na pewno jeden z serwisów – kiedy rodzimi mechanicy dokonali prawdziwego cudu, wymieniając skrzynię w kilkanaście minut. Niestety, mistrz Europy 2019 nie ukończył imprezy, wycofując się ze względu na kiepską pozycję w tabeli. Poza tym, Chris zasiadł za sterami „polskiego” Polo w Ardeca Ypres Rally, Rallye National Nice Jean Behra oraz Rallye National Charlemagne. Jego pilotem był Alexander Kihurani.

Ogłoszenie sprzedaży Volkswagena Polo GTi R5 znajdziecie w serwisie Motorsport Auctions.

Czas na zmianę maszyny?

W sezonie 2023 Dariusz Poloński pilotowany przez Łukasza Sitka wystartował w siedmiu, oficjalnych imprezach. Duet Volkswagena Polo GTi R5 pojawił się na oesach cyklu Tarmac Masters oraz RSMP. Ostatecznie czempioni serii Abarth Rally Cup 2021 zameldowali się na trzecim miejscu w klasie PRO RSMDŚl oraz dziesiątym w królewskiej grupie 2. Mistrzostw Polski. Duet obsługiwany przez stajnię Rallytechnology dwukrotnie cieszył się z wygranej, ich łupem padł kwietniowy, 7. Tech-Mol Rally oraz rozgrywany w czerwcu Ecumaster Rally. Na dzień dzisiejszy nie znamy jeszcze planów Dariusza na zbliżającą się kampanię 2024. Mamy jednak nadzieję, iż 47-latek wróci na oesy w nowej, oby równie mocnej maszynie!

Zachęcamy do polubienia oficjalnego profilu Polońskiego w mediach społecznościowych. Po informacji i emocji z rodzimych oraz europejskich odcinków znajdziecie na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!