Serię Tarmac Masters czeka kolejny krok na drodze do sportowego i medialnego rozwoju. Ekipa Marcina Jankiewicza pracuje nad sobotnimi superoesami, w grze jest także współpraca z… telewizją oraz powiększenie transmisyjnych zasięgów. Tarmac czerpie garściami z relacji na żywo WRC, co docenią też sami zawodnicy.
Przez ostatnie lata przyzwyczailiśmy się do tego, iż cykl Tarmac Masters stale ewoluuje, a włodarze turnieju krok po kroku wprowadzają w życie kolejne pomysły i udogodnienia. Po trudniejszym okresie pandemii, sezon 2023 pozwolił na rozwinięcie skrzydeł i sprawdzenie w boju zupełnie nowych formatów. Co cieszy, rok 2024 nie będzie wyjątkiem od tej reguły!
Zobacz też: PZM: „Naszym postulatem nie było wprowadzanie „monopolu”
Po pierwsze, „promotorzy” Mistrzostw Dolnego Śląska wprowadzają sobotnie „superoesy”, które rozpoczną rywalizację przynajmniej dwóch zaplanowanych rund. Wieczorne odcinki będą liczyć się do klasyfikacji generalnej rajdu – nie będzie więc mowy o „odpuszczaniu”. Stawka zawodów wykona jeden przejazd, reprezentanci królewskiej klasy PRO będą mogli skorzystać z dodatkowej, treningowej próby, mającej na celu uatrakcyjnienie widowiska. Zmieni się również format ceremonii startu. Rampa zlokalizowana będzie na mecie „stop” prologu, a duety będą mogły na gorąco przywitać się z fanami zgromadzonymi przy trasie.
Przeczytaj również: Punktacyjne kuriozum stało się faktem na Rajdzie Szwecji
Ekipa Marcina Jankiewicza stawia również na rozwój medialny. W sezonie 2023 testowano już możliwość transmisji na żywo z poziomu helikoptera/dronów, pojawiły się też onboardy z poszczególnych maszyn. W kolejnych miesiącach możemy spodziewać się profesjonalnej relacji wideo po zakończeniu każdej rundy. Możemy zdradzić, iż ekipa Global Sport pracuje także nad nawiązaniem oficjalnej współpracy z telewizją i powiększeniem zasięgów relacji.
Bitwa o Dolny Śląsk
Tegoroczne menu Tarmac Masters i cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska składać się będzie z pięciu, emocjonujących dań. Tradycyjnie, sportową olimpiadę zainauguruje wiosenna runda w Nowej Rundzie. Przed okresem urlopowym spotkamy się jeszcze w Sobótce (dodatkowy superoes na legendarnej „koniczynce”) i w Bolkowie. Letni wypoczynek zakończy Turbojulita Rally rozgrywany w Jedlinie Zdroju, zaś kampanię 2024 zwieńczy październikowy, radkowski finał. Sponsorami tytularnymi poszczególnych odsłon czempionatu będą firmy Tech-Mol, TEC2000, Ecumaster, Turbojulita oraz wrocławski Mihel.
Komplet informacji o pucharze RSMDŚl znajdziecie oczywiście na stronie organizatora. Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z odcinków Tarmaca zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!