niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Pechowy początek i cenne punkty na finiszu Załuża dla Waldemara Kluzy

Pechowy początek i cenne punkty na finiszu Załuża dla Waldemara Kluzy

Inaugurację swojego dziesiątego sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Waldemar Kluza nie może zaliczyć do bardzo udanych. W minionych latach często wyjeżdżał z Załuża, jako zwycięzca, niestety debiut nowej Skody Fabii w 45. Bieszczadzkim Wyścigu Górskim (10-12 maja) prześladowały problemy. W pierwszym sobotnim treningu samochód dwukrotnie zgasł, co przekreśliło szansę na dobry rezultat. W drugim treningu Kluza wrócił co prawda do czołowej dziesiątki, ale nadal był to wynik daleki od aspiracji urzędującego wicemistrza Polski. Zespół starał się usunąć problemy z prowadzeniem i silnikiem, ale w tych okolicznościach nie było szansy nawiązać równej walki z bardzo mocnymi tego dnia rywalami. Kluza w wyścigach dwukrotnie był szósty i z takim samym rezultatem zakończył pierwszą rundę sezonu 2019. W mistrzostwach Słowacji był o dwie pozycje wyżej.

W niedzielę rano szybko okazało się, że limit pecha jeszcze się nie wyczerpał, ale kierowca z Wieliczki nie miał zamiaru składać broni. Na drugim treningu zbliżył się do swojego najlepszego czasu z soboty, a w pierwszym podjeździe wyścigowym poprawił go o sekundę. Czas 02:22,715, osiągnięty na finałowym podjeździe, okazał się najlepszym wyników wśród zawodników klasyfikowanych w GSMP. Dzięki takiej postawie zrekompensował sobie straty z pierwszego dnia i na ceremonii odbierał puchar za drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Od zwycięstwa dzieliło go 0,526 sekundy. Na podium znalazł się również w stawce Mistrzostw Słowacji. W rozgrywanych równorzędnie Mistrzostwach Europy Strefy Centralnej FIA CEZ i Międzynarodowym Pucharze w Wyścigach Górskich FIA IHCC finiszował bezpośrednio za podium. Mimo przygód zawodnik z Wieliczki rozpoczął sezon z cennym dorobkiem punktowym 21 punktów.

Waldemar Kluza: „Z wyścigu w Bieszczadach wróciliśmy z mieszanymi uczuciami. Załuż przez te lata bywał dla nas bardziej lub mniej gościnny, ale teraz zła passa trwa od zeszłorocznego Sopotu. Niestety przed startem sezonu zabrakło czasu na testy i pierwszym prawdziwym sprawdzianem Skody był miniony weekend. W ferworze walki wyszły na jaw problemy, które przekreśliły szansę na wyrównaną walkę. Ta Fabia to zdecydowanie najbardziej zaawansowany technicznie samochód wyścigowy, jakim jeździłem i ma ogromny potencjał, ale musimy nad nią jeszcze popracować.

Myślami jesteśmy już na kolejnej rundzie, ale teraz przede wszystkim skupiamy się na testach. Mimo problemów nasza pozycja przed kolejnym weekendem nie jest zła, jednak bez kilometrów testów nie będziemy w stanie odpowiednio się przygotować. Rywalizacja na Załużu pokazała, jak perfekcyjnie przygotowany trzeba mieć sprzęt, żeby walczyć o pierwsze miejce. To nie był wymarzony początek, zrobiliśmy wszystko co się dało i mocno zapracowaliśmy na te cenne 21 punktów.

W imieniu całego zespołu i partnerów ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Profiko, Rally-Tech, UMA Fotografia i Buchti.pl Promotion dziękuje wszystkim kibicom za niesamowitą atmosferę na trasie Bieszczadzkiego Wyścigu!”

Jesteśmy w ścisłej czołówce W imieniu całego zespołu i partnerów ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Profiko, Rally-Tech, UMA Fotografia i Buchti.pl Promotion dziękuje wszystkim kibicom za niesamowitą atmosferę na trasie Bieszczadzkiego Wyścigu!”

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...