Rally and Race Team wystartuje w ARC 8h Brno!

Rally
fot. Rally and Race Team

Oficjalnie, Rally and Race Team wchodzi do świata wyścigów długodystansowych! Piotr Tabor, członek zarządu naszej redakcji, wystartuje w ten weekend w ARC 8h Brno, pierwszej rundzie czeskiej serii wyścigów endurance. Czteroosobowa ekipa Rally and Race Teamu pojawi się w Czechach w dobrze znanym BMW E36 318 IS.

Słyszeliście kiedyś o pojęciu „bilokacji”? To zjawisko z pogranicza światów paranormalnych polega na przebywaniu w dwóch miejscach jednocześnie. Co ciekawe, historia zna niejeden taki przypadek, zaś naukowcy i lekarze prowadzili nawet… oficjalne prace badawcze. Jeżeli nadal nie wierzycie w tę wielką moc, mamy dla Was koronny dowód na jej istnienie. Ledwie kilka godzin temu informowaliśmy, iż redakcyjną załogę Rally nad Race Teamu czeka w ten weekend nie lada wyzwanie – startujemy bowiem w drugiej rundzie MSP Rally Trophy. Jak się okazuje, poza dolnośląskimi odcinkami specjalnymi, pojawimy się na… czeskim torze!

Zadebiutujemy bowiem w zagranicznej serii wyścigów długodystansowych ARC! Piotr Tabor, członek zarządu naszej redakcji poprowadzi czteroosobową drużynę, która za sterami BMW E36 318 IS Cup zmierzy się z ośmiogodzinnym wyścigiem endurance na obiekcie w Brnie. W imieniu Piotra możemy oficjalnie ogłosić, iż nie będzie to wcale… jednorazowa przygoda!

fot. Rally and Race Team

Delegacja w Czechach

Załogę Rally and Race Teamu stanowić będą: Piotr Tabor, Norbert Łacheta, Maciej Potoczek oraz Paweł Kępa. Na miejscu pojawi się również dwóch mechaników, którzy zadbają o stan samochodu, ewentualne naprawy w trakcie wyścigu, wymianę ogumienia oraz tankowanie. Piotr zapowiada, że redakcyjna drużyna powalczy we wszystkich wyścigach sezonu 2023:

W ten weekend wystartujemy w pierwszej rundzie serii ARC Endurance na Torze w Brnie. Organizatorzy zaplanowali cztery rundy, zamierzamy pojawić się na każdej z nich. Naszym orężem będzie BMW E36 318 IS – samochód w dość bazowej specyfikacji. Silnik jest tutaj praktycznie seryjny, zmieniliśmy tylko mapę, wydech. Poważniejsze modyfikacje nie miały obecnie sensu, w wyścigach długodystansowych przewaga na pojedynczym okrążeniu ma nieco mniejsze znaczenie. Tu liczy się wytrzymałość, przy dobrych wiatrach pokonamy tu prawie… 1000 kilometrów. Oczywiście, pojazd jest w pełni zgody z załącznikiem „J” FIA. Maszynę zbudowaliśmy własnymi siłami, powstał w moim warsztacie, w moto-strefa.com.

Nasz cel jest bardzo prosty – sprawdzić samochód, kierowców, mechaników. Wypracować nasze pierwsze zasady oraz procedury. Zebrać kluczowe doświadczenie, które pozwoli na lepsze wyniki w przyszłości. Nie mamy ambicji na walkę o pierwszą lokatę, na to przyjdzie jeszcze czas. Na razie chcemy się dobrze bawić, zachowując pełen profesjonalizm. Mamy nadzieję, iż ominą nas awarie, problemy, i bez przygód przetniemy metę po 8 godzinach”.

Walka w długim dystansie

Seria ARC Endurance stanowi przepustkę do świata wyścigów długodystansowych. Turniej skierowany jest zarówno do doświadczonych w boju wyjadaczy, jak i żółtodziobów, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki. Drużyny muszą posiadać podstawowe wyposażenie bezpieczeństwa, zaś w najmocniejszych klasach wymaga się już homologowanego, a także ognioodpornego rynsztunku. Naturalnie, wstęp mają wyłącznie maszyny przystosowane do sportu, wyposażone w odpowiednie klatki bezpieczeństwa. Sezon 2023 składać się będzie z czterech rund – dwóch na Brnie (16.04, 15.10) i dwóch na Torze Most (8.06, 6.09). Podział na klasy jest następujący: klasa 1 (łączone kategorie pojazdów do 1600 oraz 2000 cm3), klasa 3 (do 2600 cm3), klasa 4 (do 3600 cm3), klasa 5 (samochody z monokokiem – KTM, Ariel, X-Bow), klasa 6 (powyżej 3600 cm3 i auta stricte homologowane do motorsportu).

Pierwszy, tegoroczny wyścig rozpocznie się już w niedzielę, punktualnie o godzinie 9:00. Po czterech godzinach walki stawka nieco się przerzedzi, bo część drużyn decyduje się na start w krótszej, skróconej o połowę wersji. Oficjalne wyniki i zwycięzców poznamy około 18:00.

Wszystkie informacje o czempionacie ARC Endurance znajdziecie na oficjalnej stronie serii. Po więcej wyścigowych emocji i relacji ze świata endurance zapraszamy na rallyandrace.pl.