Pierre-Louis Loubet odsłonił dziś ostatnią, rajdową kartę na rok 2024. Po rozstaniu z Nicolasem Gilsoulem nowy nabytek zespołu Toksport zaprosił na swój prawy fotel Lorisa Pascauda, który do tej pory wspomagał starty Francuza, pełniąc rolę jego „szpiega”.
Po smutnym, lecz spodziewanym rozstaniu z M-Sportem Loubet trafił pod skrzydła stajni Toksport, przesiadając się do najnowszej Fabii RS Rally2. Pierre-Louis ogłosił także swoje plany i potwierdził walkę w kategorii WRC2. Teraz 26-latek poinformował swoich fanów o wyborze nowego pilota. Po Nicolasie Gilsoulu oraz Benjaminie Veillasie (który zajął prawy fotel jedynie na Rajd Europy Centralnej) za dyktowanie notatek odpowiedzialny będzie… Loris Pascuad. Mimo młodego wieku, 23-latek ma spore doświadczenie, choć do tej pory startował głównie w ojczyźnie lub belgijskich czempionatach. W ostatnim czasie Pascaud związany był z Charlesem Munsterem – bratem Gregoire’a, obecnego kierowcy M-Sportu.
Zobacz też: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”
W sezonie 2023 Pierre-Louis Loubet wystąpił w 13 oficjalnych imprezach. Niestety, ciężko określić tę kampanią innymi słowami niż… „katastrofalna”. Z 12 startów na arenie WRC względnie bezproblemowych było ledwie… 5 z nich. Francuz korzystał z systemów super rally w Meksyku, Portugalii i Finlandii. Nie przeciął linii mety Monte-Carlo, Rajdu Sardynii, Akropolu oraz Chile. Jego najlepszym wynikiem było szóste miejsce. Ostatecznie Loubet uplasował się na 11 miejscu w „generalce”, zdobywając 29 punktów. Wygrał jeden oes.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.