Dakarowa Toyota trafiła do muzeum Fernando Alonso

toyota hiluxdakar-museoycircuitofernandoalonso

Nie każdy wie, że Fernando Alonso nie tylko prowadzi muzeum motoryzacji, ale także aktualnie je rozbudowuje. Większość zgromadzonych eksponatów związana jest hiszpańskim kierowcą i dyscyplinami motorsportu, w jakich miał okazję startować. Najnowszym nabytkiem jest Dakarówka.

Muzeum Fernando Alonso znajduje się nieopodal Oviedo i ma w swojej kolekcji eksponaty gromadzone przez Alonso w trakcie kariery. Nowym autem w kolekcji jest dakarowa Toyota Hilux, którą w 2020 roku Hiszpan ukończył najtrudniejszy rajd cross-country na 13. miejscu, co było najlepszym wynikiem spośród wszystkich kierowców-debiutantów.

Wyjątkowa Toyota Hilux Fernando Alonso

Auto rajdowe przypomina drogowego odpowiednika z wyglądu, ale części wspólnych ma niewiele. Dakarowy Hilux jest szerszy, krótszy, ma wyższy prześwit i mniejszy rozstaw osi od drogowego odpowiednika. Ma też niższą masę – 1850 kg wobec 2095 kg w przypadku odmiany cywilnej. Auto rajdowe otrzymał również ogromny, 520-litrowy zbiornik paliwa.

toyota ts050hybrid museo y circuito fernando alonso

Zobacz także: Master Driver Morizo – czyli historia Toyota GAZOO RAICING

Przygotowany przez TOYOTA GAZOO Racing Hilux, którym wystartował Alonso, kryje pod maską 5-litrowy silnik V8, który wytwarza 325 KM mocy i 620 Nm momentu obrotowego. Samochód wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię sekwencyjną Sadev, a także przedni, centralny i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Auto otrzymało także potężne sprężyny z przodu i tyłu z amortyzatorami firmy Reiger oraz 16-calowe obręcze z terenowymi oponami.

Kolekcja w muzeum Alonso

„Sercem mojej wystawy są pamiątki związane nie tylko z Formułą 1, ale także prototypy z Le Mans czy Daytony, a także to auto z Rajdu Dakar mają dodatkową wartość dla zwiedzających. Dzięki temu mogą nieco więcej dowiedzieć się o zawodach, w których brałem udział w ostatnich latach” – tłumaczy Alonso.

Toyota Hilux nie jest jedyną Toyotą w zbiorach muzeum Alonso. Hiszpan ma także prototyp TS0050 HYBRID, którym w latach 2019-2020 zdobył mistrzostwo świata w wyścigach długodystansowych oraz wygrał dwie edycje wyścigu 24 Hours of Le Mans. Jego partnerami byli wtedy Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima.

Museo y Circuito Fernando Alonso, czyli Muzeum i Tor Fernando Alonso, przechodzi obecnie rozbudowę, by kolekcja dwukrotnego mistrza świata F1 pomieściła wszystkie eksponaty z jego bogatej kariery w Formule 1, WEC, Rajdzie Dakar oraz z udziału w innych motorsportowych imprezach.