czwartek, 20 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościDakarowa Toyota trafiła do muzeum Fernando Alonso

Dakarowa Toyota trafiła do muzeum Fernando Alonso

Nie każdy wie, że Fernando Alonso nie tylko prowadzi muzeum motoryzacji, ale także aktualnie je rozbudowuje. Większość zgromadzonych eksponatów związana jest hiszpańskim kierowcą i dyscyplinami motorsportu, w jakich miał okazję startować. Najnowszym nabytkiem jest Dakarówka.

Muzeum Fernando Alonso znajduje się nieopodal Oviedo i ma w swojej kolekcji eksponaty gromadzone przez Alonso w trakcie kariery. Nowym autem w kolekcji jest dakarowa Toyota Hilux, którą w 2020 roku Hiszpan ukończył najtrudniejszy rajd cross-country na 13. miejscu, co było najlepszym wynikiem spośród wszystkich kierowców-debiutantów.

Wyjątkowa Toyota Hilux Fernando Alonso

Auto rajdowe przypomina drogowego odpowiednika z wyglądu, ale części wspólnych ma niewiele. Dakarowy Hilux jest szerszy, krótszy, ma wyższy prześwit i mniejszy rozstaw osi od drogowego odpowiednika. Ma też niższą masę – 1850 kg wobec 2095 kg w przypadku odmiany cywilnej. Auto rajdowe otrzymał również ogromny, 520-litrowy zbiornik paliwa.

toyota ts050hybrid museo y circuito fernando alonso

Zobacz także: Master Driver Morizo – czyli historia Toyota GAZOO RAICING

Przygotowany przez TOYOTA GAZOO Racing Hilux, którym wystartował Alonso, kryje pod maską 5-litrowy silnik V8, który wytwarza 325 KM mocy i 620 Nm momentu obrotowego. Samochód wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię sekwencyjną Sadev, a także przedni, centralny i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Auto otrzymało także potężne sprężyny z przodu i tyłu z amortyzatorami firmy Reiger oraz 16-calowe obręcze z terenowymi oponami.

Kolekcja w muzeum Alonso

„Sercem mojej wystawy są pamiątki związane nie tylko z Formułą 1, ale także prototypy z Le Mans czy Daytony, a także to auto z Rajdu Dakar mają dodatkową wartość dla zwiedzających. Dzięki temu mogą nieco więcej dowiedzieć się o zawodach, w których brałem udział w ostatnich latach” – tłumaczy Alonso.

Toyota Hilux nie jest jedyną Toyotą w zbiorach muzeum Alonso. Hiszpan ma także prototyp TS0050 HYBRID, którym w latach 2019-2020 zdobył mistrzostwo świata w wyścigach długodystansowych oraz wygrał dwie edycje wyścigu 24 Hours of Le Mans. Jego partnerami byli wtedy Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima.

Museo y Circuito Fernando Alonso, czyli Muzeum i Tor Fernando Alonso, przechodzi obecnie rozbudowę, by kolekcja dwukrotnego mistrza świata F1 pomieściła wszystkie eksponaty z jego bogatej kariery w Formule 1, WEC, Rajdzie Dakar oraz z udziału w innych motorsportowych imprezach.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Arctic Lapland Rally 2022 [Film]

Filmowe podsumowanie z 1 i 2 dnia zimowego rajdu Arctic Rally 2022 Dzień 2: https://www.youtube.com/watch?v=Orfg3x6K82M

Mikołaj Marczyk w gronie dziesięciu najlepszych kierowców rajdowych świata

Już wkrótce ukaże się pierwsze notowanie FIA Global Rally Ranking. To międzynarodowy ranking kierowców rajdowych. Według oficjalnych...

Najciekawsze moto-licytacje 30. finału WOŚP

30 stycznia 2022 odbędzie się jubileuszowy, trzydziesty finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku wolontariusze fundacji...

Prost odchodzi z Alpine. Co tam się dzieje?

Kilka dni temu z Alpine F1 odszedł Marcin Budkowski. Wczoraj o swoim odejściu z tego teamu poinformował...

DAKAR 2022: Historia jednego filmu

Na Dakarze często dzieją się dziwne, nietypowe rzeczy i taka też miała miejsce pod koniec tegorocznej edycji....

NAJPOCZYTNIEJSZE