Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM trafi pod młotek. To prawdziwy rarytas

Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM
Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM

Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM to prawdziwa legenda. Nawet osoby słabo interesujące się motorsportem od razu skojarzą ten model z występów na torach wyścigowych. Maszyna z piękną historią w niemieckiej serii wyścigowej trafi niebawem pod młotek.

Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM prezentowany na zdjęciach wystawionych przez dom aukcyjny to prawdziwy rarytas. Jest to oryginalny egzemplarz startujący w serii DTM w sezonie 1992-1993. Startował nim Bernd Schneider i zajął dwa razy na koniec sezonu zajmował trzecie miejsce na podium.

Zobacz: Subaru Impreza S5 WRC na aukcji. Tym autem startował Colin McRae

Pod maską 190-tki Evo II pracuje silnik o pojemności 2,5 litra, przygotowany przez Coswortha. Rozwija 373 KM maksymalnej mocy oraz 300 Nm momentu obrotowego. Na początku lat 90. Mercedes szokował rozwiązaniami aerodynamicznymi. Ogromne tylne skrzydło wprawiło w zakłopotanie największych konkurentów Mercedesa w tamtych czasach – BMW.

Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM
Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM

Szefowie monachijskiego koncernu doszli do wniosku, że w Monachium i Stuttgarcie muszą panować zupełnie inne prawa aerodynamiki, ponieważ samochody tak bardzo się różniły. W końcu inżynierowie z działu badawczo-rozwojowego postanowili przeprojektować swój tunel aerodynamiczny.

Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

Tymczasem Mercedes zdobył w 1992 roku swój pierwszy tytuł mistrzowski w niemieckiej serii. Wyczyny Klausa Ludwiga w modelu 190 E 2.5-16 Evolution II DTM to prawdziwa historia na kółkach.

Egzemplarz prezentowany na zdjęciach trafi na aukcję RM Sotheby`s 20 maja 2023 roku. Jest zachowany w bardzo dobrym stanie, dlatego wysoka cena uzyskana podczas aukcji nie powinna zaskakiwać.

Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM
Mercedes-AMG 190 E 2.5-16 Evolution II DTM