Oficjalnie: Orlen zostaje w F1, ale zmienia „barwy klubowe”

1674
Orlen
fot. scuderia.alphatauri.com

Koniec plotek. Orlen pozostanie w Formule 1 na sezon 2023, ale zmieni swoje „barwy klubowe”. Koncern rozstał się z Sauberem, by oficjalnie stać się sponsorem tytularnym zespołu AlphaTauri. Ten ruch oznacza zapewne koniec przygody Roberta Kubicy z F1, i ostateczny „transfer” do świata wyścigów długodystansowych.

Piątkowy poranek rozpoczął się od prawdziwej, medialnej „bomby”. PKN Orlen zakończył swoją współpracę z ekipą Saubera (Alfa Romeo), i związał się kontraktem z siostrzanym zespołem Red Bulla – AlphaTauri. Koncern stał się sponsorem tytularnym włoskiej stajni.

W umowie sponsorskiej znalazły się zapisy, które zapewniły koncernowi ekspozycję logo marki na nosie maszyny, systemie Halo, lusterkach, tylnym skrzydle, a także zespołowej odzieży, którą nosić będą zawodnicy, mechanicy oraz członkowie sztabu technicznego. Do obowiązków obu stron należeć będzie też wzajemna promocja i wspólne akcje reklamowe.

W tym sezonie zawodnikami AlphaTauri będą Yuki Tsunoda i debiutujący w roli etatowego kierowcy, Nick de Vries. Prezentacja bolidu (już z logotypami PKN Orlen) odbędzie się 11 lutego 2023 roku. Blisko dwa tygodnie później rozpoczną się zimowe testy w Bahrajnie.

Na wiadomość Orlenu odpowiedział również Sauber. Nowym sponsorem Alfa Romeo będzie marka Stake – internetowe kasyno oraz bukmacher. Co ciekawe, dostęp do oficjalnej strony tej firmy jest często blokowany przez rządową stronę portalu podatkowego podatki.gov.pl.

Czas na „transfer” do WEC?

Mimo, że nie ma jeszcze oficjalnej informacji o dalszych krokach Roberta Kubicy, taki ruch praktycznie wprost informuje nas o rychłym zakończeniu kariery krakowianina w F1. Jeśli potwierdzą się dotychczasowe plotki, nasz kierowca ostatecznie skupi się na występach w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC, walcząc o fotel w kategorii hypercar na sezon 2024. Wydaje się, że ogłoszenie dalszych planów Kubicy jest tylko kwestią godzin.

Zobacz też: Verstappen i Red Bull ukarani za… przekroczenie limitu decybeli na torze

Dotychczasowa współpraca trio Orlen/Kubica/Sauber trwała od 2020 roku. Przez trzy lata Kubica pełnił rolę kierowcy testowego i rezerwowego. Sumarycznie, wystąpił zaledwie w 2 Grand Prix (zastępując Raikkonena), 13 treningach przed wyścigami, 2 przedsezonowych testach oraz 5, oficjalnych sesjach testowych (zarówno w trakcie, jak i już po sezonie).

Oficjalny komunikat prasowy dostępny jest na stronie internetowej koncernu PKN Orlen.