Poznaliśmy regulaminy RO. Więcej kilometrów, Mini RO potwierdzone

RO
fot. Banan Foto

Przedstawiciele Polskiego Związku Motorowego opublikowali dziś regulamin RO na sezon 2024. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, potwierdzono również wprowadzenie „amatorskiej” formuły Mini RO – zastępującej dobrze znany SKJS.

Najpoważniejsze zmiany „dużego RO” obejmują kwestie długości odcinków specjalnych. Po pierwsze, zdecydowano się na zwiększenie dostępnego limitu kilometrów do 60 (wcześniej 50). Po drugie, zniesiono maksymalną długość jednego odcinka, choć ilość zaplanowanych prób nie może być mniejsza niż 5 oesów. Co zrozumiałe, zaktualizowano zapisy dotyczące kwestii bezpieczeństwa – homologacji klatek bezpieczeństwa czy systemów gaśniczych. W związku ze zmianami regulacji wydawania książek samochodu sportowego, do 1.06.2024 obowiązywać będą obecne dokumenty oraz zaświadczenia od delegata technicznego PZM.

W regulaminie potwierdzono także, iż samochodem osobowym przeznaczonym do sportu poruszać się może licencjonowany kierowca lub mechanik z jednorazowym zezwoleniem.

Zobacz teżPZM: „Naszym postulatem nie było wprowadzanie „monopolu”

Dla wielu zawodników nazywających się do tej pory „amatorami” kluczowe będą przepisy Mini RO – formatu zastępującego dobrze znany SKJS. Ustalono, iż imprezy rozgrywane w ramach nowych zasad nie mogą przekraczać dwóch dni, a organizatorzy muszą wytyczyć przynajmniej 5 prób sportowych, o łącznej długości nie przekraczającej… 30 kilometrów.

Zgodnie z obietnicą, nie doszło do radykalnych zmian w wyposażeniu bezpieczeństwa. W Mini RO dopuszczone będą kombinezony mechaników oraz odzież z wygasłą homologacją.

Przeczytaj również: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”

Dokumenty regulaminu RO 2024 oraz formuły „Mini RO” znajdziecie na stronach PZM. Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z rodzimych oesów zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!